Dag 18 Tofino

22 juli 2017 - Tofino, Canada

Voor de verandering eens niet zo vroeg op vandaag. Helaas nog steeds bewolkt maar dat mag de pret niet drukken. Gelijk weer even het strand opgelopen.
Toen het dorpje ingeweest. Klein maar heel gezellig. Alles draait hier zo'n beetje om surfen dus veel van dat soort winkeltjes, allemaal in van die gezellige houten gebouwtjes.
Er was een klein marktje dus dat ook nog even meegepikt.
Daarna naar Radar Hill, een uitkijkpunt. Maar ja, met bewolking zie je niet zoveel dus daar waren we snel klaar.
Daarna naar Long Beach, "het" strand van Tofino, het mekka voor de surfers. Prachtig breed strand, grote golven, gezellig druk met surfers, veel aangespoeld en mooi vergrijst drijfhout. Heerlijk gepicknickt en gewandeld daar.
Weer verder gereden naar Ucluelet, een dorpje verderop, niet zo gezellig als Tofino. René had daar een ijswinkel gezien aan het begin van het dorp dus wij die kant op lopen maar hij wist niet meer precies waar, dus wij lopen, en lopen en nog verder. Niks. Weer terug. En jahoor, op de terugweg ineens gevonden. We hadden het bord gemist, stond precies achter een bosje. Dus 2,5 km gelopen voor een ijsje! Die caloriëen waren er in ieder geval vast af.
Daarna hebben we nog gewandeld door een stuk regenwoud, echt schitterend. Dicht begroeid, varens, met mos begroeide bomen en takken. Hoeveel kleuren groen wil je zien! Nou daar heel veel!
En als je dan toch aan het strand zit dan maar gelijk een lekker visje eten in een soort strandtentje, heerlijk.

1. Denise Geers van selm:
    23 juli 2017
    Jammer dat het bewolkt is
    Maar wat een mooie natuur is daar