Dag 14 Whistler

18 juli 2017 - Whistler, Canada

Weer een topdag vandaag! Vanmorgen met de gondel naar Whistler Moutain gegaan. Daar uiteraard nog een keer met de olympische ringen op de foto en toen met de Peak 2 Peak gondel naar Blackcomb Mountain.
De Peak 2 Peak is de langste ononderbroken kabelbaan ter wereld, 4,4 km!
We hadden het geluk om de gondel voor ons alleen te hebben en ook nog die met de glazen vloer!
De uitzichten zijn weer zo fantastisch mooi, zo groots en wijds. En veel bergtoppen nog bedekt met een flinke laag sneeuw. Geen woorden voor om te omschrijven hoe mooi!
Eerst een bakkie koffie en even op een bankje zitten genieten en toen een mooie wandeling gemaakt. We zagen nog een bergmarmot zitten maar helaas schrok hij van het geluid van René z'n camera dus die ging ervandoor, René voorzichtig uitgedruk niet heel blij. Gelukkig van veraf nog wel een paar foto's kunnen maken.
Daarna lekker broodje gegeten daar en voordat we weer terug naar beneden gingen ging net de helicopter daar landen en toen ineens..... shit, waar is m'n telefoon!!!
K#%*t die had ik bij de toiletten laten liggen, meer als een uur geleden. Aimée en ik als een gek terug naar die toiletten. Aimée blijven posten voor het hokje waar ik was geweest, had die mevrouw natuurlijk net een lange zit. Ik naar boven in het resaurant gevraagd, moest ik weer naar de winkel en omschrijven wat voor een het was en wat m'n screensaver was en pfffffff gelukkig.... iemand was zo eerlijk geweest hem af te geven. Wat een opluchting zeg, een hartverzakking nabij! Natuurlijk de rest van de dag moeten horen of ik mijn telefoon nog wel had.
Na dit gedoe weer met de gondel terug naar Whistler Mountain en vanaf daar met de stoeltjeslift naar de Top of the World Summit. Ook daar weer prachtig, gelukkig was het aardig helder weer dus we konden ver kijken.
Vanaf daar zijn we naar beneden gelopen, tussen sneeuwmuren door, echt zo mooi ook weer. Genieten!
Nou wil René het liefst alles fotograferen dus heel vlotjes konden we niet doorlopen. Aimée en ik lopen meestal samen en René slingert er ergens achteraan, of we zijn m ineens weer kwijt! Want natuurlijk maak je ergens niet één foto van maar een paar en t liefst van alle kanten.
Maar we zijn na een prachtige wandeling weer beneden gekomen en nog ruim op tijd voor de laatste lift!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Denise Geers van selm:
    19 juli 2017
    Dat is een mooie omgeving maar ik ga voor geen miljoen in zon bakkie en zeker niet met glasboďem. Dat laat ik aan jullie over. Maar wat id het een möoi land. Ķijk uit naar je volgende .