Dag 16 Powell River - Campbell River

20 juli 2017 - Campbell River, Canada

Met gierende banden richting de ferry naar Vancouver Island. Om 8 uur vertrokken we al dus vroeg op.
Op Vancouver Island naar Campbell gereden, en hier is het een stuk leuker, gezellig dorpje. Eerst even een bakkie en toen gekeken waar we vanmiddag moesten zijn voor de whalewatch tour.
Broodjes gehaald bij de Subway en toen even richting de waterkant, lekker stukje gelopen over de stenen bij het water en mooie schelpen en drijfhout gezocht en daar gegeten.
Daarna weer terug naar het haventje waarvandaan de tour vertrok. We kregen allemaal een water- en winddicht pak aan, hilarisch! We zagen eruit of we naar de ruimte gingen.
Toen in de zodiac en gaan. Wat is dat fantastisch! Geweldig in zo'n bootje, gaat behoorlijk hard. Prachtig varen hier, in de Strait of Georgia, tussen allemaal eilandjes door.
We hebben 4 uur lang aan een stuk door zitten genieten. En we hebben dolfijnen gezien, twee bultrugwalvissen, zeeleeuwen, zeehonden en de bald eagle.
Halverwege aangemeerd bij Stuart Island om wat te drinken en een sanitaire stop. En daarna weer terug richting het haventje.

1. Janette Abbink:
    21 juli 2017
    Waw wat klinkt het mooi. Geweldig om de vissen , nou ja vissen, reuze zoogdieren in het water te zien.
    Geniet er van! ! Xx
  2. Denise Geers van selm:
    21 juli 2017
    Dat is een mooi uitstapje. Mooie beesten. En dat pak ook erg charmant haha. Maar wel gaaf.
  3. Chiel:
    Wauw, schitterend!