Dag 2, Calgary

6 juli 2017 - Calgary, Canada

Beetje vroeg wakker nog door het tijdsverschil.  Ontbijtje gedaan in het hotel en daarna richting Galgary Tower gelopen, vroeger een van de hoogste gebouwen van de stad met 190m. hoog, maar nu inmiddels niet meer uiteraard. Boven een prachtig uitzicht rondom over de stad! De glazen vloer in het uitkijkplatform is in het begin toch best ff eng. Maar wel bijzonder. Daarna verder gelopen het centrum in waar we in een hele gezellige straat terecht kwamen waar het " Free Galgary Stampede Pancake Breakfast" was. Hadden we toevallig 's morgens al op tv gezien dus was leuk om daar te zijn. Toen richting Eau Claire Market. Dat lijkt op de Rotterdamse Markthal, althans, zo werd het in de boeken omschreven. In het echt viel het een beetje tegen, was erg klein. Dus maar weer verder, door Chinatown, en toen richting Prince's Island. Dat is een eilandje in de Bow River, heel mooi. Daar even lekker met de voetjes in het water en ff uitrusten in de schaduw. Daarna nog wel even een lekker mexicaans tacootje gegeten bij in Eau Claire Market. T was daar inmiddels wat drukker geworden dus toch wel gezellig. En toen de winkelmalls in! Daar had Aimée natuurlijk al maanden naar uitgekeken! Aan het eind van de middag waren we dus best aardig moe! Nog wat boodschappies gedaan en 's avonds weer heerlijk gegeten: flatbread en hamburger. Wat is Galgary een leuke en gezellige stad. Er hangt een hele relaxte en gemoedelijke sfeer! Morgen richting Banff.

1. Denise Geers van selm:
    7 juli 2017
    Wow wat mooi daar. Komt vast nog veel meer moois aan. Ik verheug me al op je volgende verslag. Geniet ervan
  2. Uncle gerrit:
    7 juli 2017
    Did een hele mooie stad en nu door naar Banff in de foothills. Dat wordt genieten. Wij zijn daar ook geweest toen we in Edmonton woonde.
  3. Dunja:
    8 juli 2017
    Tis een heerlijk land, vinden we nu al. Ik begrijp dat jullie hier graag wonen!