Dag 4. Banff

8 juli 2017 - Banff National Park, Canada

Een geweldige dag vandaag! Vanmorgen vroeg vertrokken richting Lake Louise. Omdat het daar altijd nogal druk schijnt te zijn wilden we er voor de grote drukte, lees bussen japanners/ chinezen, zijn.
Prachtig mooi blauw meer tussen de bergen. Een mooie wandeling naar boven gemaakt, naar Mirror Lake. Het meer was mooi, maar het stikte er van de muggen, was gewoon verschrikkelijk! Dus gauw weer weg daar. Beneden langs Lake Louise gelopen. Wat is het daar mooi!
Op een mooie plek gegeten en toen via de Bow Valley Parkway weer richting Banff.
Bij Johnston Canyon weer een stop en naar de waterval gelopen, een korte wandeling deze keer om t gezellig te houden met Aimée.
Was ook weer schitterend. Boven bij de waterval kon je door een spleet in de rots tot vlak voor de waterval komen. Was erg leuk en ook erg verfrissend.
Terug in Banff zijn we naar de Bow Falls geweest. Niet gewandeld maar naar de plek gereden waar hij in de rivier uitkomt ook weer ...... . Je moet soms compromissen sluiten met een tiener erbij.
Was ook weer schitterend. Het was geen hoge waterval, wel breed, maar wat een kracht! Gewoon ff lekker een tijdje zitten kijken en genieten. En nog even met de voetjes in het water, maar was ontzetttend koud.
Terug in het dorp even een zalfje voor Aimée gehaald want die zat onder de grote rode bulten van de muggen.
Lekker gegeten en terug naar de lodge en zo de dag afsluiten in de hottub.

1. Denise Geers van selm:
    9 juli 2017
    Wat een mooie omgeving is het daar. Super die fotos. En mooi weer... En Aimee geniet ook vast. Nog een paar jaar dan wil ze niet meer mee dus nog ff genieten samen.
  2. Chiel:
    9 juli 2017
    Schitterend! Ik geniet met jullie mee!