Dag 5. Icefields Parkway

9 juli 2017 - Jasper Nationaal Park, Canada

Weer een geweldige dag vandaag! Wat hebben we weer een hoop mooie dingen gezien. We zijn vandaag van Banff naar Jasper gereden over de Icefields Parkway.  Een stop gemaakt bij Bow Lake, een groot meer met weer zo'n mooie blauwe kleur, en dan die bergen eromheen. Alles is hier zo wijds, schitterend! Daarna bij Mistaya Canyon naar de watervallen gelopen, ook weer zo mooi, de rotsen helemaal uitgesleten door het water.
Na een koffiestop naar de Athabasca gletsjer. Warmere kleren aan, want het was daar best frisjes, en over een soort van maanlandschap naar de voet van de gletsjer gelopen. De gletsjer zelf zag er een beetje gor en bruinig uit maar t was wel de moeite waard om gezien te hebben. Grote muren van sneeuw boven aan de berg.
Op een mooi plekje aan t water gegeten. Daarna weer een stop bij Sunwapta Falls en de Athabasca Falls. Beide ook weer schitterend mooie watervallen. Je kan uren blijven kijken naar dat water dat met zoveel kracht en geraas naar beneden komt en tussen de rotsen door gaat, en dan zijn het niet eens hoge watervallen.
En toen zagen we ineens op een plek langs de weg een hoop auto's staan, wij ook gestopt, zagen we ineens twee kleine beertjes in een boom zitten, schattig. Iedereen werd door de parkwacht de auto weer in gestuurd want uiteraard was moederbeer waarschijnlijk niet ver weg!
Er is hier zo veel te zien en het is zo mooi, om stil van te worden.Het enige nadeel is dat het stikt van de muggen, maar goed, dat nemen we dan maar voor lief. Veel deet meenemen dus.

1. Denise Geers van selm:
    10 juli 2017
    Ohh volgende vakantie boek je maar 1 extra wat gaaaf daar. Echt mooi. Ķijk iedere morgen op mn phone...yes weer wat om te lezen. Fijne dag nog. Of moet ik zeggen avond. Hier is het nu 6.44.