Dag 6 Jasper

10 juli 2017 - Jasper Nationaal Park, Canada

Een beetje bewolkte dag vandaag, maar de temperatuur was prima. We zijn vandaag naar Maligne Lake gereden.
Eerst nog even de auto volgetankt en een lekker broodje bij de Subway gehaald voor tussen de middag.
Was wederom weer een prachtige route, anders dan gisteren. Hier was alles veel groener en wat minder ruig.
Zagen we ineens allemaal auto's langs de weg, stond daar in de berm een hert te grazen op zijn gemak. Leuk!
Eerst naar Medicine Lake. Kwamen we door een stuk waar twee jaar geleden een bosbrand had gewoed, 966 hectare verwoest. Allemaal zwartgeblakerde bomen, na twee jaar nog! Maar hier en daar kwam het groen er al weer tussendoor. Ook dat hoort erbij, maar was best indrukwekkend, zeker omdat er nu ook weer bosbranden aan de gang zijn.
Medicine Lake was mooi, ook weer zo'n aparte blauwgroene kleur en helder water.
Verder gereden naar Maligne Lake, zagen we weer een hoop auto's staan en ineens zagen we een zwarte beer over de weg hobbelen! Geweldig!!
Ook dit meer diezelfde mooie kleur. Lekker aan het meer ons broodje gegeten en toen een stuk gewandeld, gelukkig geen beren meer tegengekomen, want helemaal op je gemak loop je dan toch niet.
Tijdens de terugrit naar huis weer auto's langs de weg, zaten er een stel berggeiten tegen een bergwand aan, heel steil en op richeltjes van niks. En ze zijn zo van kleur dat je ze haast niet ziet. Je moet eigenlijk steeds goed om je heen kijken en uiteraard ook een beetje geluk hebben.
Aan het eind van de dag naar het dorpje Hinton gereden om daar wat boodschappen te doen en Aimée wilde nog even naar de Walmart voor eos (lipbalsem) maar die viel een beetje tegen. In Amerika is de Walmart veel mooier en groter. Gelukkig had ze al een eos bij de Safeway gekocht.
In Hinton gelijk maar gegeten en toen weer terug naar de lodge.
Morgen naar Clearwater.

1. Denise Geers van selm:
    11 juli 2017
    Supermooi weer. En dan die wilde beesies . Gaaf om te zien. De fotos zijn schitterend. Veel plezier weer