Dag 10. Kelowna

14 juli 2017 - Kelowna, Canada

Wat een ontzettend gezellige stad is Kelowna! Zoals eigenlijk tot nu toe overal hier ook weer zo'n relaxt en gemoedelijk sfeertje.
Vanmorgen eerst op zoek geweest naar watervallen, tip van een serveerster uit het restaurant, maar die hebben we niet kunnen vinden helaas. Wel door een mooi stukje van de stad gereden met allemaal wijn- en boomgaarden. We zitten hier een beetje in de wijnstreek.
Daarna richting Knox Mountain. Een uitkijkpunt boven op de berg waarvandaan een schitterend uitzicht over de stad en Okanagan Lake.
Het was een hele klim naar het hoogste punt, zeker met 30 graden, maar we hebben het weer gehaald. Aimée was halverwege blijven steken en lekker op een bankje in de schaduw blijven zitten wachten bij het eerste uitkijkpuntpunt .
René en ik zijn nog 1275m verder omhooggegaan naar het hoogste uitkijkpunt. Totaal hebben we 5 km gelopen en een hoogteverschil van 480m overbrugt.
Het uitzicht boven was fantastisch! Even lekker van zitten genieten en toen weer terug naar beneden, dat ging een stuk makkelijker.
Daarna richting downtown Kelowna. Lekker langs de boulevard en het haventje gelopen van Okanagan Lake en door het stadspark dat ook aan dat meer ligt. Nog even een bakkie bij de Starbucks en toen weer de kant van ons hotel op waar tegenover een groot winkelcentrum ligt. Het bleek van binnen nog groter te zijn en het was er ook nog eens heerlijk koel! Ideaal!
's Avonds hebben we weer superlekker gegeten bij Moxie's, allemaal verschillende kleine gerechtjes!

1. Denise Geers van selm:
    15 juli 2017
    Mooi daar. En aimee is al net zon ijsjeseter als opa ben. Zit zoiezo in de van selmpies kant. Al denk ik de Bangma kant ook wel.